torsdag 12. august 2010

Jeg vil vite noe om Ulriken og hva skjer med stuen min...

Heisann! En liten stund siden sist bloggings. Det er ikke fordi vi er late, men fordi atte vi er alle travelt opptatt for tiden. Mamma er som kjent tilbake på jobb, mens pappa passer på meg. Denne uken begynte vi i tillegg på å pusse opp stuen. Møbler er plassert i garasjen og stuetak og vegger skal fikses. Når vi er ferdig så har vi forhåpentligvis fått varmekabler i stuegulvet, fint nytt tak og nye fine vegger. Bort med panel og MikkeMus-løsninger. Så vi er nå stueløs og av den grunn så må pappa drasse meg ut på fjas i øst og vest.


Her har jeg gjort det klart til at snekkeren kan starte med å gipse stuetaket.


Siden vi ikke har stue så spiser vi litt middag ute. Her er vi på Egon mandag 9. august.

Tirsdag så skulle vi på Ablegøyer, men der var personalet liksom syk og det åpnet ikke før sent på dagen. Så derfor måtte vi finne på noe annet. Vi dro til Ulriken. Det var moro å kjøre i en blikkboks som henger i en snor opp det bratte fjellet. Det kom mange "Åh"-lyder fra meg på veien opp. Masse nytt.



Her er vi på kafe'en på toppen. Her fikk jeg kose meg med litt juice, litt bolle og litt rosiner og kjeks. Nam!



Så var vi utenfor for å se på utsiktsgreiene.



På veien ned var det en drit-gammel dame som spurte om hun skulle holde meg slik at pappa kunne ta bilder. Tror hun mente at pappa skulle ta bilde av utsikten, men pappa tok heller et bilde av meg og gamlissen.


Senere på dagen dro vi alle tre til Sartor Senter og der spiste vi noe mat på Peppes. Jeg er jo så stor (les: sta) gutt at jeg spiser (les: griser) selv.


I dag (torsdag 12. august) har jeg og pappa vært litt ute på oppdrag. Pappa har kjøpt noe nytt verktøy og noe sparkel-fjas-ting. Tror det er meningen at han kanskje skal gjøre litt greier i stuen. Men åssen skal han få tid til det? Jeg er jo i veien hele tiden og må underholdes hvert sekund.
Anyway... Vi hadde lunsj på Dolly'en på Lagunen. Jeg fikk smake på litt pizza-skorpe og fikk litt eple-juice.


Etter handling så dro vi på VilVite-greiene. Tror jeg er litt for liten til alt det gøye de har der inne, men jeg koste meg likevel.
Her er noen bilder fra VilVite-fjaset:











Yes! Fikk blokkfløyte. Lurer når den blir knekt i to av en av de jeg bor med...

Nå er mamma på jentefjas på Fløien og jeg er hjemme med pappa. Jeg har fått pysj på og har fått deilig melk. Sover nå og pappa må vel få gjort ett eller annet.

Natta!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar