lørdag 25. desember 2010

Julen 2010

Heisann!

God jul til alle sammen. Da er julen over og det var morsomt. Her er en liten oppsummering av hva som skjedde denne dagen. Vi hadde onkel Joar, Markus, Jesper og onkel Gisle oppom på god julefrokost kl 10. Mamma hadde kokt egg, stekt bacon, funnet frem det gode pålegget og dekket fint på. Er mulig pappa hjalp litt til, men det husker vi ikke helt nå. Etter dette så lekte jeg litt, og så hadde jeg meg en liten lur. Etter det så tok vi godt med klær på oss og kjørte ned på graven til farmor og farfar. Da hadde jeg med meg akebrett. Koste meg i snøen mens onkel Gisle og onkel Kjetil tente på lys. Pappa hjalp til med å rydde vekk litt snø. Mamma, Julie og Sebastian var også med. Etter dette så dro vi hjem og pyntet oss før vi dro til onkel Kjetil. Der var foruten onkel Kjetil følgende personer tilstede: onkel Gisle, Lise og André + Benjamin (snart 1 år) & Sebastian (7 år), Julie, meg, mamma og pappa. Der spiste vi deilig pinnekjøtt og slikt. Jeg liker ikke pinnekjøtt så jeg tok meg heller en Kid-Is. Nam! Etter en liten stund så måtte onkel Gisle hjem en tur for å legge innpå noen vedkubber i peisen. Like etterpå så dukket nissen opp. Nissen holder visst med Brann, siden han gikk med en Brann-jakke. Sebastian, som jeg tror forstod at det ikke var nissen, men at det var Gisle, hjalp nissen med å dele ut gavene. Disse åpnet vi i hulter-til-bulter-i-en-fei. Jeg fikk masse gøye pakker og noen som var litt gøyere enn de andre. Jeg tror ikke jeg har fått sett på alle tingene helt enda. Pappa fikk Buzz Lightyear og Woody leker av meg + en iPad av mamma'en min. Mamma fikk av meg Jadore god-lukt og en Bergans dun-jakke av pappa (som hun fikk noen uker før jul da det visst er bikkje-kaldt nå for tiden). Colt'en til mamma fikk også en gave, så jeg tror at alle fikk noe som de var fornøyde med. Litt ut på kveldingen så kom onkel Joar og Markus en tur innom. Jeg holdt meg våken til 22:10 (mot normalt kl 19:00). Kl 22:11 ble jeg umulig og mamma og pappa pakket sakene og kjørte de 243 metrene hjem.



Takk for alle gavene og en fortsatt god jul til alle sammen.

Joakim

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar